onsdag 2 november 2011

2 November 2011


Sätter in en liten bild på mitt yngsta barnbarn, lilla Loke. Här lycklig över att farmor gett honom en skårpa att smaska på. Det händer så mycket nu, han lär sig mycket och Thea och han kan leka fint tillsammans redan. Fast ibland kan det ju blir lite för hårda tag. Och man ser att hon är Storasyster. Hon håller reda på lillebror, fast hos själv bara är dryga 2 år och 5 månader gammal. Som när lilla Loke försöker klättra i trappan hemma hos sig. Då tar hon honom därifrån och så säger hon - Nej har jag sagt Bäbiset, det låter så roligt bara för hon lägger till det där T:et på slutet på Bäbis
Idag har jag hälsat på min väninna som haft hjärtinfarkten. Hon verkade ändå ganska pigg nu, vi tog en promenad, men vi gick i sakta mak. Det passade även mig eftersom jag har mitt knä som krånglar fortfarande ibland. Hon skall vara ute och gå sina promenader, det är säkert bra för hjärtat. Hon har fått en 2:dra chans säger läkarna.
Nytt kylskåp har jag fått idag, men de kopplade aldrig in det. De hade ju alla fall kunnat sätta i sladden och installerat det rätt. Så hade det ju bara vara att sätta på det om Tre timmar, för man får ju inte slå på det direkt. Gubben blir nog inte så glad då han kommer hem och ser detta. Som tur är så är temperature så pass att man kan bevara maten ute i kylväskor.
Nu skall jag ta mig lite lunch.
Trevlig höst!
BM

Inga kommentarer: