tisdag 22 november 2011

Frostig dag


En dag i förra veckan så var det så här vackert väder, solen strålade från en klarblå himmel och frosten låg fint på träden och gräsmattorna var täckta av frost.
Jag tycker det är vackert när det är frost eller ett tunnt täcke av snö. Vill gärna ha det nu när det snart är Advent.
Det här mörka gråa och tråkiga vädret blir drygt att ha i längden, nog för det är + grader ännu, men jag har hellre någon grad kallt och klara dagar. Hoppas alla fall det kommer snö till Julen.
Det här vädret är heller inte så bra för varken luftrör, astman eller för Fibron. Har haft några riktigt jobbiga dagar nu. Kände av det redan i slutet på förrförra veckan, allt kändes tungt och jag var trött. Jag vet aldrig håller jag på att få influensan eller är det ett fibro skov jag håller på att åka in i. Nu trodde jag verkligen att det kunde vara någon slags influensa liknande, då jag haft både Sambon och mina söner sjuka, + sonhustrun och barnbarn. Jag vet inte, kan vara en kombination. Hur som, så blev jag alla fall dålig nu, trött till tusen, ont och jobbigt på många sätt. Har jättesvårt att komma igång på morgon eller rent ut sagt långt in på dagen ibland. I förrgår var jag bara upp och åt frukost, så blev det sängen igen och kom inte ur den förrän fram mot lunchtid. Idag kom jag alla fall upp på fm, men då kom Vaktmästaren och mitt hår stod på ända. Jag förklarade som det var. Ahh, det får jag bjuda på.
Nästa Tisdagen börjar Yogan igen, det har varit uppehåll nu i 3 v, Det skall bli skönt att komma igång igen. Blir inte riktigt av att jag gör den hemma själv. Några gånger har jag gjort den här hemma med. Tror detta är väldigt bra.
Nu skall jag försöka få känna mig bättre snart igen. Så jag kan börja Adventspynta lite, det blir ju så vackert tycker jag.
Ingen snö här nu, men som sagt, hoppas på att få det till julen om inte annat.

Inga kommentarer: