torsdag 15 december 2011

Adventsgran.

Jag hade hoppats på att snön skulle få ligga vit och fin till julen som på det här kortet. Men nu har det töat ett par dagar, så få se om vi får en vit eller grön vinter. Men så här vackert var det ändå här om kvällen.
Var ute med barnbarnet Thea en sväng så hon skulle få prova pulkan. Barn tycker om snö. Och det är roligt för dem att få leka ute i snön.

Hemma hos Thea och Loke så byggdes en fin snögubbe en dag, Men tyvärr har jag inget foto på den. Nu såg jag idag när jag var där och hälsade på att den stackars snögubben hade tappat sin näsa av töandet.

Men värst är halkan som blivit ute, man törs ju knappt ta ett steg ute, Gruset åker ned i isen och det ser grusat ut, men så kan det ändå vara väldigt halt.
Här utanför vår trappa är det väldigt dåligt sandat. Jag hoppas vi står på benen. För  vi bor i lägenhet och det skall ses till att det sandas utanför trappor och så. Jag har varit på dem, men inget har nänt ännu. Det kan stå hyresvärderna dyrt om någon ramlar och bryter sig. Vilket jag verkligen hoppas att det inte skall hända.
Jag bröt ju hö över arb i Oktober och det vill jag helst slippa igen. För det var en hemsk smärta och det har varit lång väg tillbaka och helt återställ blir jag ju aldrig.
Då ramlade jag på en P-Plats i Örebro, det hade blivit en grop i astfaletn. Men det ville inte Örebro kommun höras vid, fick ingen ersättning från dem.

Nu vill gryan ha uppmärksamhet hör jag.

Inga kommentarer: