måndag 19 december 2011

Nu är snart julen här. Och här har t o m kissen gjort sig julfin.
Vi har vitt ute och någon grad kallt. Jag hoppas nu att snön får stanna över Julen, så det inte blir slask och tråkigt. Det här ger rätt julstämningen.
Barnen var här igår en sväng och Thea åkte pulka i backen här utanför och hon tjöt av glädje. Så för de små barnen med så vill man ha lite vinter. Alla årstider har liksom sin tjusning.

Idag skulle jag en god vän och fd arbetskamrat åkt till Ludvika för att inhandla det allra sista inför julen. Men min väninna har fått inflammation i ryggmuskelaturen. Så det blev inte någon resa av. Jag hoppas hon blir bättre. Det är inte roligt att bli dåligt och just nu i Julhelgen.
Själv så har jag vart dålig också några jular. 2008 så gick ju en gallop så fel så det blev dryga 5 v på lasarettet och jag kom hem straxt innan julen. Jag kommer så väl ihåg känslan av att få komma hem igen. Toni min sambo hade gjort fint och i fönstren lös Adventsljustakarna. Men någon Jul här hemma orkade jag inte att ha. Det tog dryga året att bli återhämtad.
2009 firade vi Jul hos Tommys svärföräldrar. Sedan 2010 skulle vi ha firat Jul här, men då gick jag och bröt armen i Okt. Ramlade så illa på den där parkeringsplatsen i Örebro så jag bröt av mig hö överarm, ja högt uppe vid axeln. Så då kunde vi inte heller fira Jul här. Men nu hoppas jag 2011 att jag skall hålla mig på benen och få vara frisk och inte komma i det värsta Fibroskovet, så vi kan fira jul här hemma. Vi blir 10 vuxna och 2 barn, mina älskade barnbarn.
2008 då jag var så dålig, då firade vi julen hos min ynsta son och hans sambo. Då var inte nått av barnbarnen födda ännu.
Tänker även på de som inte finns med oss i livet längre. Man får en särskild känsla i kroppen då det nalkas mot jul. Tänker på mina kära föräldrar, mamma som dog i April 2006 och pappa som dog i Augusti 2007. Längtar efter dem. Men tror de finns med oss, bara på ett litet annorlunda sätt.

Nu skall jag göra i ordning lite mat tills sambon dyker upp. Och idag har han granen med sig då han kommer. Det skall bli roligt att få kla den fin sedan.

God Jul!

1 kommentar:

Lena sa...

Hejsan vännen!
Jag hoppas verkligen att detta blir en enbart trevlig jul för oss alla. Här ligger också ett tunt täcke med snö. Ha det nu så gott. Kram och God Jul. Lena