tisdag 10 januari 2012




Har haft några lata dagar. Legat på Hotell. Ätit gott och bara varit i nuet. Gick på Bio en kväll. Det var filmen om Stig-Helmer. Det var roligt att se filmen, men det är ingen film jag skulle betala för att gå och se igen.
Det är skönt att komma bort ibland om så bara för ett par dagar. Man laddar batterierna lite. Och så var ju detta ett sätt för att fira Sambons födelsdag. Vi tog lite på Tumanhand först. Imorgon är dagen för Födelsedagen och då kommer barn, barnbarn och lite annan släkt och vänner hit. Jag har gjort 3 st Smörgåstårtor idag. Så jag hoppas det kommer att räcka. Skall hämta vanlig tårta på Konditoriet. Jag är rädd om kroppen, så jag inte får ett Fibroskov igen, så som det blev efter Julhelgen. Så det får bli en köpetårta denna gången. Huvudsaken att man har nått att bjuda på.
Toni har redan blivit firad av ett par vänner som kom förbi här idag. De fick smaka av den tårtan som jag hade färdig då. Stod och höll på att garnera Tårta nr 2 just då.
Nu hoppas jag att vi skall få en riktigt trevlig dag i morgon.
Och att vädret blir bra.

Idag var det -10 grader då jag vaknade. Hade lovat skjutsa lilltösen till Dagis idag. Och jag var även och hämtade henne vid 14.00 tiden. Då var det - 7 grader. Vi åkte och matade änderna innan jag skjutsade hem henne till mamma & pappa.
Nu på kvällen så är det nästan på + sidan igen. Det är lite varannandags väder här nu. Det kallaste vi haft denna vintern är -13,3 och det var i förrgår.
Snö har vi lite alla fall. Jag tycker det är fint med snö. Men det behöver inte komma mängder, bara så att barnen har lite att åka pulka på. Och så är det ju bra för dem som tycker om att åka skidor och annat som hör vintern till.

Nej, nu skall det bli sängen för min del. Imorgon skall jag gå upp tidigt, förbereda lite inför dagen.

/BM


Inga kommentarer: