måndag 13 februari 2012

Pulka åkning och lite annat.





Idag är det Måndagen den 13/2-2012

Så var det en ny vecka igen.
Solen har skinit idag och jag har tagit mig en skön promenad. Men gick försiktig för jag har haft så ont under fötterna några dagar här i helgen, men har ändå vart ute på små kortare promenader. Vi har ju haft ett helt underbart väder några dagar nu.
Att jag får ont så här under fötterna ibland, det kan beropå min Fibromyalgi. Den värken kan ju sätta sig var som helst. Jag är glad över de dagar som känns något bättre. Värk det har jag dagligen, men man kan stå ut med mycket. Man får vara glad att man är så pass bra som man ändå är. Det finns andra sjukdomar som kan komma och det kan drabba vem som helst och när som helst. Så man får vara glad ändå som sagt var. Men visst blir jag trött på värken ibland, säger jag nått annat så ljuger jag. Men man får ta nya friska tag och försöka tänka så posetivt som det bara går.

Yogan är bra för mig. Nu blir det ingen Yoga i morgon, men nästa Tisdag är det dax igen. Jag försöker ju även lite här hemma. Tror det hjälp mig med sömnen en del.

Helgen har vart bra.
I Fredags kom min gode vän Terttu till mig och vi var och käkade på nya Restaurangen här. Det var kalvgryta som dagens då. Sedan var vi och hälsade på hennes gamla mamma. Hon kan dålig Svenska, men vi brukar ändå kunna förstå varandra bra.
Terttus en yngre bror dog för en tid sedan. Hittades död i sitt hem. Hade fått en hjärtinfarkt. Det var Terttus en yngre syster som hittade honom. Terttus mamma tog nu fram kort och visade från Begravningen, då blev kom tårarna på oss alla tre. Jag kände ju väl igen honom, så det känns även för en annan. Jobbigt då det går så bort så där fort.
Kommer ju så väl ihåg då min morbror gick bort. Det är nu 32 år sedan, men ,minnet finns ändå ganska färskt. Han blev ju bara 36 år. Helt obegripligt. Han som var frisk och inte ett kg i övervikt. Men livet har överaskningar att ge, både sånt som är ledsamt och svårt. Men även sånt som är trevligt och roligt.
Lördagen då var Ullis här hos oss med barnen. Vi passade på att vara ute med dem i det fina vädret. Thea tjöt av glädje då hon for nedför backen här på pulka. Loke tyckte också det var roligt. Mamma Ullis sprang bredvid pulkan.
Och i Söndags så hade vi det också bra. Var till Värdshuset Älgen och åt då. Så jag har blivit rent bortskämd denna helgen.

Nej, nu skall man väl snart bänka sig vid TV:n igen. Få se vad det kan vara för nått idag.

Ha det gott!
BM

Inga kommentarer: