tisdag 7 februari 2012

Tisdag den 7/2-2012

Sätter som vanligt in en liten bild också då jag skriver nått. För det mesta så gör jag så alla fall.

Här en bild på barnbarnen som är helt konsetrerade på sin lek. Loke med visp i hand och Thea har kastruller som hon grejar med. Det är roligt att se att de börjar kunna leka tillsammans.
Loke han går nu, han började med det någon dag efter sin 1 års dag. Allt går så fort tycker jag. Han kom ju nyss hem från BB tycker man. Ja, det är lika med Thea, hon blir ju 3 år i Maj. Vart tar tiden vägen.
Hon är duktig, kan räkna till 10 och så kan hon läsa ut vissa ord. Ritar lite gör hon också. Det är roligt att se hur barnen lär sig nya saker.

Själv så har jag vart på Yogan idag. Det är skönt för kropp och själ. Att få bara vara i sig själv för en stund och varva ned. Glömma måsten för en stund.
Har även försökt börja lite själv hemma med. Kommer nog in i det tids nog.

Igår var jag frusen och trött, trodde jag skulle bli sjuk då jag även var lite illamånende. Var illamånende natten till igår med. Idag har jag bara kännt mig trött. Men det kan vara efter Yogan också. Man kan reagera så ibland. Och man skall ju ta det lite lugnt efter såna här pass. Det är ju bara lättare rörelser, inget får göra ont. Det är medicinsk Yoga, så det är inte till att göra vilka rörelser som helst. Mycket går ut på andningen, hur man skall göra för att gå ned i varv.
Jag har ju inte något jobb att gå till, men ibland kan man känna stress för andra saker än att man stressar ut sig på ett jobb. Och då är det skönt med denna Yogan, det blir liksom min dag. Så brukar jag och en väninna gå och äta ute den dagen med. Idag var det fiskgratäng med räkor. Det var supergott. Åt på vår nya Restaurang. Har ju fått 2 st nya Retauranger här, vilket är väldigt trevligt. Man får variera sig lite då man går ut och äter. Det blir väl inte så ofta jag är ut och äter lunch, det är om någon följer med förståss. Sedan kostar det ju en slant med. Och pensionen är inte så stor.

Inga kommentarer: