onsdag 13 juni 2012



Den här bilden togs igår efter lunch.
Den 12/6-2012

Var lite barnvakt igår åt lilla Loke. Thea var på Dagis. Och Mamma Ullis och Pappa Tommy hade lite att göra där hemma. Så då fick lillkillen vara hos Farmor en stund igår.
Han är ju för go lillkillen, men han ville inte sova först. Men till slut så fick han sova i soffan i rummet och då gick det hur bra som helst.
Han blir 1 år och 5 månader nu den 19 Juni. Tiden går fort och han har lärt sig många nya saker redan. Och han ser väl hur Storasyster gör också.
Han är jätteduktig att bygga med lego tex och även att lägga lättare pussel, sånt där med lite knopp att hålla i och försöka få bitarna på plats.
Måste berätta en rolig händelse med Loke.
Loke gick till städskåpet öppnade förståss det och tittade in och så åh och pekade på damsugaren. Jag sa då till honom - Att har inte Farmor sagt att det där är ett uschskåp, det är Aj aj det där. Och då säger lillkillen - oh oh med en rolig betoning. Jag var tvungen till att skratta. Det lät för roligt. Precis som att ja visst ja, det där har jag ju hört förut.

Idag har vi lite grått väder här. Jag vaknade tidigt och tog och passade på att städa ett par skåp. Jag får ju lägga upp allt lite pö om pö pga min Fibromyalgi. Ibland klarar man lite mera och ibland går det inte alls. Så det är svårt att planera nått. Man får ta det som det kommer liksom. Men idag kändes det ok att hålla på i lite skåp. Har även tvättat lite idag.
Och nu skall jag snart åka till Byn för att se om kvinnan som brukar vara här och sälja växter på Torget är här idag. Sedan skall jag till Fiskbilen i em, den är här varje Onsdag. Kommer nerifrån Göteborg.

Hade tänkt hälsa på en fd arbetskamrat idag, men hon verkade inte vara hemma idag. Kom på att hon kanske har nått barnbarn som slutat skolan. Det är ju många barn som slutar skolan idag och har ett sommarlov framför sig nu.

Det får bli raderna för nu.
-
Britt-Marie

Inga kommentarer: