måndag 11 juni 2012


Igår kväll den 10/6-12

Det blev ett sånt vackert väder på em/kvällningen på Söndag kväll den 10 Juni. Så Toni och jag tog bilen och åkte till Salbosjön en sväng. Närmare bestämt till Korpenshål. Där var man mycket som barn, pappa hade sin Eka liggande där ofta. Ibland åkte man ut och fiskade eller ibland bara badade. Har så många minnen därifrån.
Sedan har ju den här Sjön en speciell betydels med för mig, för min mamma blev född på en Ö i denna sjö. Året var 19921 den 26 Maj.
Har även haft släkt som bott i anknytning till denna sjö, så man har varit lite runt omkring denna sjö många gånger. De fanns även gruvor här förr, ja ,gruvhålen finns ju kvar ännu. Vet att vi var och tittade på bäver som simmade i ett av gruvhålen förr.
Det går inte en sommar utan att jag vill besöka denna sjö. Ofta så åker vi hit och badar, dock inte till denna platsen då, det finns fler ställen att bara på och ett av dem är Stora Sand, en verkligt fin badplats. Men tyvärr så har man inte någon kvällsol där. Men att komma dit på morg/fm och ta med en fika korg, det är härligt.
Nu får vi föra traditionen vidare och åka till sjön med våra barnbarn. Mina barn har ofta badat i denna sjö.
Och som synes på fotot så gillade även vår katt följa med och sitta och njuta av utsikten ut över vattnet.
Ja, det blev en riktigt skön kväll igår, med sol och behaglig värme och inte var heller myggen för svår.

Hoppas nu vi får många såna här fina kvällar. Det behöver vi, för att ladda våra batterier.

Britt-Marie

Inga kommentarer: